Digital Signage er paraplybegrepet for vår nye storsatsing på digitale flater. Ny teknologi gir nye muligheter for effektivisering, og derfor har vi ansatt Trond som avdelingsleder for vårt nye konsept “isiScreen”.

Trond jobber med digitale skjermer i isipisi. isiScreen innebærer produkter og tjenester tilknyttet TV skjerm, medievegger og utendørs skjermer til idrettsarenaer og arrangementer. Grunnsteinene for vårt nye konsept ble lagt i høst, og avdelingsleder Trond er allerede godt i gang med å rulle ut produktene til nye og eksisterende kunder.

Mitt hovedfokus handler alltid om forenkling av produktet slik at det blir mest mulig brukervennlig, dette går jo som hånd i hanske med navnet og konseptet til isipisi. 

– Jeg har jobbet med IT siden tidenes morgen, og har studert markedet og utviklingen i digitale flater siden 2010. De to siste årene har jeg vært ansatt hos distributøren Ingram Micro, der jobbet jeg med de største leverandørene innen digital signage. Det har gitt meg oppdatert kunnskap for muligheter og begrensninger på området. Mitt fokus er alltid å forenkle produktet for kunden slik at det blir mest mulig brukervennlig, dette går jo som hånd i hanske med navnet og konseptet til isipisi.

– Utfordringen hos brukerne av digital signage i Norge er å velge riktig skjerm, drifte og kjøre godt innhold på skjermene. Alle kan kjøpe seg et skjerm-produkt, men å finne et godt system som vedlikeholder informasjonsflyten i skjermene og sørger for at alt henger sammen er ikke like lett. Der ligger selve verdien i produktet!

Vil utforske interaktiv deltakelse i butikklokaler

Retail er den bransjen som kanskje best benytter digital signage i dag. De har behov for å flytte sesongvarer hyppig og promotere kampanjer, noe skjermer egner seg godt til. Du kan endre budskap og grafikk så ofte du vil uten ekstra kostnader knyttet print og frakt, og ikke minst er det veldig enkelt!

Videre forteller Trond om ´interaktiv deltakelse´ som en mer ukjent mulighet ved digital signage.

– Interaktiv deltakelse for kundene i butikker er noe vi ønsker å utforske mer. Det betyr at butikkene har egne skjermer hvor kundene selv kan scanne inn varer, finne informasjon eller bestille varene hjem. Dette forenkler kundens hverdag samtidig som det øker betjeningen i butikken uten å gå utover kosten.

– Sorte skjermer er noe av det sørgeligste jeg ser. Da er det mye bedre å koble opp pausebilder med informasjon, logo eller andre verdibudskap for å utnytte skjermens potensial til enhver tid. Tenk på skjermen som et kunstverk! Ingen vil henge et helt sort bilde på veggen, sier Trond.