2019 er i full anmarsj og det samme er kollega Trond. I fire måneder har han jobbet intenst med vårt nye konsept isiScreen. Med over 20 års fartstid innen IT og hadde sin første erfaring med Digital Signage for 9 år siden. Så med denne erfaring er ingenting tilfeldig, når vi nå ruller isiScreen for alvor ut i markedet.

Spesialister er ikke lette å få tak på, spesielt innen et fagområdet som er relativt nytt slik som digital signage. Isipisi har lenge samarbeidet med en aktør kalt Ingram Micro Mobility hvor Trond Paulsen var vår kunderådgiver. Gleden var stor for oss når Ingram bestemte seg for å flytte spesialistene sine utenlands, slik at vi kunne tilby Trond en jobb som avdelingsleder for isiScreen hos oss på Fornebu.

– For å bli best må du studere marked og muligheter. Allerede i 2010, noen få år etter at Digital Signage etablerte seg som fagbegrep, var studiene i gang. Som kjent er gjerne nye produkter på markedet dyrere enn de veletablerte, og det var kun de største aktørene som hadde råd til denne typen tjenester.

Programvaren var tyngre og produksjonen dyrere, men i dag er situasjonen en helt annen. Hvem som helst kan skaffe seg isiScreen uten å måtte ´spare seg til fant´. Trond har et godt rykte hos aktører som Samsung og LG. Han har god kjennskap til hvilke programvarer som gir best støtte til skjermene, og mener selv at han har funnet det mest brukervennlige systemet på markedet. Det viktigste av alt er å gjøre det enkelt for kunden, sier Trond.

– Systemet isiScreen er bygget for å være så enkelt som mulig, slik at hvem som helst kan laste opp innhold og administrere skjermene på tvers av avdelinger og lokasjoner.

isiScreen har fått gode skussmål hos leverandørene fordi det kombinerer design og innhold med teknologien. Utfordringen hos kundene har vært at de ikke vet hvilket innhold de skal legge opp på skjermene og hvordan dette skal utformes. I tillegg kommer spørsmålet om montasje og vedlikehold opp. Dette tar vi oss selvfølgelig av.

– Jeg er opptatt av at alt skal være lett. Kundene som handler isiScreen av oss trenger kun å forholde seg til to spørsmål: “Hvor skal jeg ha skjermen?” og “Hva vil jeg vise på den?”, absolutt alt det andre skal vi ordne. Jeg gleder meg til å tilby denne totaliteten for våre kunder avslutter Trond.