Våre grafiske designere bruker ofte 3D design når de skal visualisere et produkt eller en messestand fordi det vil gjøre det enklere for deg å visualisere hvordan sluttresultatet vil komme til å bli. I tillegg kan det gjør det enklere for beslutningstakere å ta en beslutning.

3D design av messestand

Våre messedesignere er lidenskapelig opptatt av at din merkevare og profil skal utnyttes til det fulle når de sitter å tegner din stand. Vi starter med et møte hvor du møter prosjektleder og designer som sammen med deg vil nøste opp i hva målet for messen er, snakker om deres profil og hvilke elementer som er viktig for dere. Videre tar vi en prat om forventninger i forhold til budsjett og tidsperspektiv, for at du skal ha full kontroll. Vårt mål er å få mest mulig ut av tiden og hver eneste krone du ønsker å investere!

Les merSkal du på messe? Slik lager du en messestand!

Et hus blir aldri bygget uten en tegning. Derfor er også en proff messestand konseptualisert og tegnet. Slik kan alle involverte være sikre på at man er enige om samme resultat. Den ultimate måten å tegne din messestand er i et interaktivt, 3D miljø, slik at man med inventar, former, farger, teksturer, lyssetting og branding, får en følelse av hvordan standen kommer til å se ut. Har du noen gang sett reklame for et produkt og tenkt at bildene av produktet er nesten for perfekte? Mest sannsynlig så er produktet gjenskapt i et 3D-program.

Fordeler med 3D design

En av fordelene med dette er at om produktet har mye gjenskinn, så kan det være vanskelig å få til et godt foto, uten at hele fotostudioet gjenspeiles i produktet. For det andre, så er dette nærmest en kommers standard for å opprett holde kvaliteten man ønsker for sine produkter. For det tredje er det enklere å være konsekvent. Når man først har laget produktet, er det lett å bytte farge eller etikett, og slik kan man opprettholde eksakt samme lyssetting og kameravinkel, men samtidig ha mulighet til å gjøre enkle endringer for å vise variasjon.

Les merTrenger du hjelp med design? Da bør du snakke med en av disse

 

 

For Haglöfs Norge har vi designet messe flere år på rad, bildene nedenfor er fra NORSPO-messen, Januar 2020. Standen er totalt 5×10 m og de ønsket blant annet å få frem fjell og natur. Samtidig var det svært viktig at så mange elementer som mulig var laget i furu, og at fargene ble holdt så nøytrale som mulig slik at fargene på klær og utstyr var det som poppet mest frem når folk fikk øye på standen.