Bli synlig på nett

Å bli synlig på nett har aldri vært viktigere, og kampen om å være synligst ved hjelp av søkemotoroptimalisering har aldri vært hardere. Det er dessverre sånn at det ikke finnes noen snarveier for å komme høyt opp på søkemotorene, iallefall ikke organisk. Men om man jobber målrettet og strukturert er sjansen for å lykkes betraktelig mye større.

Vi deler noen av våre beste tips til hvordan du kan jobbe effektivt og målrettet med søkemotoroptimalisering:

1. Tenk design med brukeren i bakhodet

Først og fremst; sørg for at du har informasjon som er relevant for den som besøker siden, og at du gir informasjon basert på hva dine egne mål er. Designet er ofte nøkkelen til en god opplevelse. Forestill deg hvilke handlinger du ønsker at besøkende skal foreta seg og legg opp en løype på nettsiden som gjør nettopp dette. Designet må gjenspeile personligheten til bedriften, hvem er dere, hvorfor skal man velge dere og hva kan dere tilby som de andre ikke har?

2. Bruk tid på godt innhold

Vi kan ikke få sagt det tydelig nok – bruk tid på å lage innhold med god kvalitet! Internett overøses av informasjon av alle slag hver eneste dag, både god og dårlig, riktig og gal informasjon. Ditt hovedmål må være at søkemotorene viser din nettside først. Tenk alltid kvalitet før kvantitet, så vil du se at leadsene du får er av bedre kvalitet!

Les mer: Slik bruker du instagram for bedriften

3. Google Analytics

Når du har et design du er fornøyd med og har testet ut dette godt på en utvalgt gruppe mennesker må du sørge for å få lagt inn Google Analytics på siden. Dette er et gratisprogram som hjelper deg med å se hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvor de kommer fra, og ikke minst kan du se hvordan du kan tiltrekke deg mer trafikk. Alfa og omega for å vite om tiltakene du gjør er lønnsomme!

4. Vær aktiv og synlig i sosiale medier

Visste du at 4 av 5 nordmenn bruker sosiale medier? Det betyr at dette er en av de viktigste områdene å være synlig på. Sosiale medier kan blant annet hjelpe deg med å øke trafikken mot nettstedet ditt, forbedre rangering i søkemotorer og ikke minst engasjere og kommunisere direkte med målgruppen din. Bruk sosiale medier smart og tilpass til både publikum og plattform.

Les mer: Slik bruker du bilder i markedsføring

Sørg for at du blir godt nok kjent med din målgruppe slik at du velger rett platform å annonsere/være synlig på. Dette kan være Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Pinterest eller Youtube.

Ønsker du hjelp til søkemotoroptimalisering i tillegg til å skille deg ennå mer ut fra dine konkurrenter? Ta kontakt med vår strateg Merete, så hjelper hun deg i gang – merete@isipisi.no 👌