Kategorier
profilering totalleverandør

Innholdsproduksjon – tiden for å gire ned eller finne alternative veier?

Tiden er inne for å tenke smart og i nye baner når det gjelder innholdsproduksjon og digital markedsføring. Fysisk varehandel går ned og den fysiske interaksjonen man i mange tilfeller har med kunder uteblir. Ingenting er umulig, men akkurat nå kan det kjennes litt utfordrende. Lenger ned her gir vi deg noen smarte tips til hva slags innhold du bør fokusere på i tiden som kommer for å nå så mange som mulig digitalt. Har du for eksempel tenkt en stund på om det er lurt å ha en blogg for bedriften skal vi fortelle deg hvorfor du bør gjøre dette nå, og samtidig gi deg noen tips til hva du bør tenke på når du skriver artiklene 😉 

Når det gjelder innholdsproduksjon bør du fokusere på:

  • Bedriftsblogg
  • Video/animasjon
  • Bilder/foto
  • Innhold i sosiale medier

Bedriftsblogg

Blogg? Nei, vi tenker ikke på en såkalt «rosa-blogg», men en samling av velskrevne søkemotor optimaliserte (SEO) artikler som er samlet på ett og samme sted. Dette er for å trekke trafikk til nettsiden til bedriften din. Artiklene som skrives, er gjerne informative tekster hvor kundene deres kan søke inspirasjon samtidig som dere får vist faglig tyngde. Det er flott å kombinere tekst med video på blogg.  Når du skriver artiklene bør du hele tiden stille deg spørsmålet «hvilken verdi har dette for kunden?», pass på at teksten er passe lang (250-350 ord) og at du har relevante søkeord som henger tett sammen med temaet du skriver om. Slenger du samtidig inn en intern og ekstern link – ja, så har du gull da! 🏆

Les merTrenger du hjelp med design? Da bør du snakke med en av disse

Video og/eller animasjon

Innlegg i sosiale medier eller blogg som inneholder video, får hele 48% flere seere. (ref. Hubspot) Hvem vil vel ikke det? Kanskje dere har sett noen av filmene vi har produsert? For å si det slik, de får mye mer respons enn når vi bare publiserer tekst alene. Dere som er avhengig av å møte kundene ansikt til ansikt, kanskje du er en fysioterapeut eller treningssenter. Tenk deg hvor mye mer interessant det vil være å se at du gjør treningstipsene du kommer med på film, enn å bare lese om de i en tekst? Eller kanskje du er en fysioterapeut som har noen smarte øvelser stive hjemmekontor-kropper kan bruke? Sharing is caring! ❤️Det trenges ikke store produksjonen for å få til noen informative, korte snutter, og det er også fullt mulig å få til selv om man må holde avstand og ta noen enkle forhåndsregler 😉

Bilder/foto

Gode bilder er viktige for å fange seerens interesse. Dette gjør også at man fremstår som mer profesjonell, gir inntrykk av kvalitet og at ting er gjennomtenkt. Nå er tiden for å friste gjennom bilder (som er godt tilpasset) dine digitale flater. Kanskje har dere endel produkter dere ønsker å få illustrert eller tatt noen flotte bilder av? Kjør på! 📸Bilder er aldri feil.

Les merDet er isipisi å velge et kreativt markedsbyrå

Innhold i sosiale medier

Som bedrift har vi alle noe vi ønsker å informere verden om. Enten i form av salg, kunnskapsspredning eller egne meninger. Vi må ta sosiale medier og innholdsproduksjon som verktøy, på alvor. Det som er viktig for å få folk til å lytte er å publisere noe som skaper en form for verdi, for lytteren. Du kan for eksempel vise faglig tyngde ved å skrive om noe du er god på, gi informasjon om bedriften og dine ansatte eller ha selgende poster, hvor du skal selge ett spesifikt produkt/tjeneste. Trikset er å gi forskjellig publikum, forskjellig innhold. Møt målgruppen din der de er og med riktig innhold! 💥

Ønsker du hjelp til å finne alternative veier når det gjelder innholdsproduksjon, for å nå dine kunder? Sving virituelt innom og la oss ta over rattet her: kontakt oss 🏎💨