Kategorier
digital markedsføring

isipisi tipser: slik bruker du instagram for bedriften

Flere og flere tar i bruk Instagram for bedriften. Det kan være veldig smart og effektivt om du bruker det på riktig måte 🤓 Instagram har to hovedfunksjoner: en bildedelingfunksjon hvor du kan legge ut bilder og lage deg et fint galleri av bilder og videoer. Og en «story» hvor du kan legge ut reels, videoer og små klipp. Vi skal gi deg noen gode tips til hvordan du kan ta Instagram for bedriften et skritt videre:

Les mer: Slik lager du en strategi som fungerer for sosiale medier

Bruk story aktivt

Instagram Story er genial for deg som er mye ute å farter og ønsker å dele mer av dagen din enn det du får gjort ved å dele et enkelt bilde. Om du bruker litt tid på å analysere hva målgruppen din setter pris på å se kan dette være veldig lønnsomt. Vi anbefaler at du fordeler story på følgende temear:

  • Ta med følgerne bak fasaden og vis hvordan det egentlig er på en helg vanlig hverdag
  • Uttalelser fra kunder er sjelden feil, spør om noen er sporty nok til å stille opp på en liten snutt!
  • Bruk story til å fortelle om hvem bedriften din er, visjon, opprinnelse og utfordringer synes de fleste er spennende.
  • Bruk tid på å snakke om produktene og tjenestene du tilbyr
  • Tutorials er kanskje (stortsett) alltid en sikker vinner. De fleste på instagram elsker å få tips og gode triks!
Sørg for at Galleriet ditt er inspirerende

Svært mange instagram-kontoer har et svært rotete galleri. Bedriften kan være så spennende som bare det, men om ikke Instagram-kontoen gjenspeiler dette kan du risikere at målgruppen mister interessen. Vi har også her noen gode råd å komme med:

  • Ha en konsekvent stil. Tenk over om du ønsker en spesiell farge som går igjen, et mønster eller noe annet kreativt.
  • Ha en konsekvent tone. Skriv alle innleggene dine med det samme «tonefallet».
  • Planlegg innleggene, enten en uke eller en måned om gangen. Et godt tips her er å bruke litt penger på et godt planleggingsverktøy. Selv er vi svært fornøyd med Later som lar oss planlegge både innlegg og story, samt se hvordan feeden vil se ut når alle innleggene er postet.

Om du trenger hjelp til å bruke Instagram for bedriften, ta gjerne kontakt på post@isipisi.no så hjelper vi deg med å komme i gang!

Tips og triks er hentet fra business.instagram.com