Bobilhelgen.no – kampanje for Rapido

Bobilhelgen.no – kampanje for Rapido

For Rapido Group Scandinavia, Nordea Finans og Gjensidige forsikring har vi utviklet konseptet Bobilhelgen.no.

Brief

«Vi ønsker å lage en helg med fullt fokus på bobiler hos Rapido-forhandlere»

Tjenester

Landingsside, digital markedsføring, markedsmateriell

Bobilhelgen.no

På Bobilhelgen er målet at kunden skal finne den perfekte bobilen for sitt behov.

Rapido er et europeisk konsern dyrket frem av ekte fransk kvalitet. De er i dag blant lederne på bobil-markedet og i deres portefølje har de en rekke modeller. Til tross for stor etterspørsel er de lidenskapelig opptatt av å opprettholde familiebedriften med godt håndverk og fokus på detaljer.

Digitalt fokus

Kampanjen for dette konseptet har utelukkende gått digitalt. Her under sosiale medier som Facebook og Instagram, native-annonser hos Schibstedt og Finn i tillegg til display- og tekst annonsering hos Google. Vi designet en landingsside med formål om å vekke følelser som frihet, opplevelser og muligheter man har med en bobil.

Display annonser

For bedre synlighet og for å vekke nysgjerrighet utarbeidet vi to ulike sett med display-annonser for retargeting og display-annonsering. Det ene settet skulle oppfattes som nysgjerrighetsvekkende, mens det andre settet skulle være mer informativ. Begge bakgrunnsbildene underbygger følelsene vi var ute etter: muligheter, frihet og opplevelser.

Markedsmateriell

For best mulig synlighet hos forhandlerne utarbeidet vi et sett med ulike elementer: roll-up, beachflagg, bannere, plakater og annonser til avis og magasin. Den røde tråden i materiellet finner vi igjen i alle elementer som annonser, nettside og sosiale medier.

Tilbakemeldinger

Vi inngikk et samarbeid med Isipisi i et markedsføringens prosjekt som vi hadde med Nordea og Gjensidige. Dette for å skape aktivitet hos våre Rapido forhandler i en svært krevende tid med Covid 19. Dette prosjektet ble gjennomført med meget korte tidsfrister, men dette klarte Ispisi på en meget tilfredsstillende måte, som skapte stor aktivitet hos våre forhandlere og salg. 

Vi kommer helt klart til å samarbeide mer med Isipisi og anbefaler andre om å gjøre dette også. 😊

Timo Nylenna

Contry manager, Rapido

Strålende engasjement og levering av Isipisi. Levering på kort tid og med høy kvalitet var helt essensielt i dette viktige prosjektet for oss. Isipisi leverte på alle områder. De skjønte kjapt hva vi ønsket og tok lead i prosjektet. Vi hadde ikke fått gjennomført dette uten deres kompetanse.

Kjetil Haagensen

Salgs – og markedsansvarlig, Gjensidige Forsikring

Vi engasjerte isipisi i et felles prosjekt med Rapido og Gjensidige Forsikring. Målet var å skape oppmerksomhet rundt Rapido bobiler, og kompensere for den manglende caravanmessen i september 2020. Til tross for korte tidsfrister, klarte isipisi å komme opp med et komplett markedscase, inkludert lekkert designet nettside og annonser.

Til tross for begrensninger som følge av strengere restriksjoner ifbm Covid-19, klarte kampanjen å skape såpass engasjement at det førte til flere nye salg og gode kundeleads å jobbe videre med.

Vi kan varmt anbefale isipisi!

Audun Turi

Salgssjef Bilfinans, Nordea