For Nordea Finance og Gjensidige

Kan du bil?

Brief

«Vi skal starte en konkurranse hvor man kan gjette antall nybilsalg i løpet av 2023. I den anledning trenger vi hjelp til å få laget en landingsside for dette i tillegg til markedsføring».

Konsept

I samarbeid med kundene og på en relativ kort tidsfrist kom vi frem til konseptet «Kan du bil». En konkurranse, åpen for alle, hvor man gjetter på hvor mange nye biler selges i løpet av 2023. Dersom man gjetter riktig antall eller nærmest antall solgte biler i 2023, kan man vinne et gavekort pålydende 10.000 kr. Det er også premie til 2. og 3. plass, i tillegg til månedsvinnere. Konkurransen er åpen til 31. januar 2023 og hovedvinner offentliggjøres 5. januar 2024.

Løsning

I arbeidet med landingssiden til kan du bil, var funksjon en viktig del av designet. For å kunne delta i konkurransen er man nødt til å registrere fullt navn, e-post og eventuelt om man er ansatt innenfor bilbransjen, da konkurransen primært er rettet mot dette markedet. Deretter utfører man selve gjettingen i et skjema. I skjemaet fyller man totalantallet eller per måned. Man kan kun gjette én gang per gyldige e-postadresse.

Når man som deltaker har avgitt sitt svar, vil det offentliggjøres i en tabelloversikt lengre ned på landingssiden. Her ser man også hvem andre som gjetter, hvor mange biler de har gjettet og når de gjettet.

Grafisk design og markedsføring

I samarbeidsprosjekter mellom Nordea Finance og Gjensidige, skal det følges en co-branding profil hvor farger og fonter er satt, det gjelder også for kan du bil. Utover dette har vi utarbeidet en logo og grafikk til bruk i markedsføring som display-annonser og poster til sosiale medier. I tillegg har vi produsert en promofilm for å sparke i gang konkurransen!

Gå inn på kandubil.no for å se leveransen. Kanskje du til og med vil gjette? 😉

Kast ballen til oss 🏀

Har du et prosjekt eller en idé du ønsker å gjennomføre? Kontakt oss i dag!