Kontaktløs sampling for Coca-Cola Tour på 1-2-3!
For MKTG

Kontaktløs sampling for Coca-Cola Tour på 1-2-3!

Brief

Med utfordringen rundt det å holde 1 meters avstand ønsket kunden en løsning som ivaretok denne reglen, samtidig som de fikk beholdt den gode kontakten med mottaker.

Kreativitet og funksjon

Kontaktløs sampling for Coca-Cola var en utfordring, for lets face it, pandemien vi ikke nevner ved navn har gjort at både store og små selskaper har måtte tenke nytt når det gjelder en-til-en markedsføring. Våre gode venner i MKTG ønsket en kreativ løsning for å kunne fortsette å sample Coca-Cola gjennom sommeren på en trygg, kreativ, og funksjonell måte. Vi fikk oversendt brief og en grovskisse på løsning de hadde klekket ut. Martin måtte derfor finne ut hvordan vi skulle løse, og bygge denne idéen i praksis.  

Sampling har vært en stor del av markedsmiksen for mange selskaper i årtier. Men sjelden skjer det på en veldig kreativ måte som vekker oppmerksomhet.  

Idé

Ideen var å lage en løsning som var funksjonell, praktisk og oppmerksomhets skapende. Med strenge krav til avstand og kontakt ble det raskt klart at vi måtte lage en kontaktfri løsning. Ved å tegne ulike løsninger kom vi til slutt frem til en sampling-renne som både er morsom å se på og som er praktisk for menneskene som er ute og sampler.  

Alle foto: Joachim Stensland Kristiansen