LOCO TORGGATA

Kosmetikkjeden LOCO trengte hjelp til åpning av ny butikk i Torggata i Oslo. Vi hadde på dette tidspunktet allerede levert produkter til andre LOCO-butikker, men denne gangen skulle de bygge kjedens "flagship store". Det krevde at butikken skulle være enda mer pimpet og preget av "det lille ekstra".

KUNDENS ØNSKER
  • Utnytte vindusfasaden mot gågata
  • Synlig eksponering av viktige merkevarer og bestselgere innendørs
  • Lakkere og foliere popcornmaskin
  • Montere og foliere sykkel
  • Kategoriskilt over produkthyllene
  • Beachflagg, gatebukker og ballong stativ
  • Spesialtrykk på pappbeger og bottlehangers til vannflasker

SÅNN GJORDE VI DET:

Vi starter alltid med et kartleggingsmøte for å høre om hvilke idéer kunden har og hvordan vi kan løfte disse idéene ytterligere. Administrerende direktør Are jobbet tett med vår grafisk designer Morten for å sørge for at produktene stemte overens med Loco sine retningslinjer for design.

I denne casen var det spesielt viktig å få en godt synlig fasade. Vi ble enige om å kjøre full eksponering med lysrammer i alle vinduene mot gågata for maksimalt utbytte. Hele 16 Lysrammer (14 isiFrame LMS og 2 stk isiFrame STFL) ble levert. Loco har brukt TV skjermer for eksponering tidligere, men snur seg mer mot lysrammer fordi det er kostnadsbesparende og lettere for de ansatte å håndtere.

Popcornmaskinen måtte lakkeres hele 4 (!) ganger for å få et tilfreds resultat. Gatebukker og beachflagg ble montert og sykkelen folieret. To dager før åpning monterte vi lysrammene i alle vinduene. Det ble en sen kveld for å sikre at lyset var riktig justert. Dagen før åpning var det “alle mann til pumpene”, vi ferdigstilte skilting, rammer og andre detaljer innendørs.

Nyåpning av LOCO Torggata

DETTE SIER KUNDEN:

“Når vi ser resultatet her er vi sinnsykt fornøyd. Spesielt med oppmerksomheten vi klarer å få. Sannsynligvis har vi nå Norges råeste butikkfasade.”

Are Berg

Administrerende direktør i LOCO