Fra Pepsi Max flaske til Pepsi Max kube
Ideen fra kunde var i utgangspunktet 50 stk gaveesker med Pepsi Max-flaske i gull og et hefte med den historiske bakgrunnen for PepsiCo i Sverige. Fordi vi på denne casen hadde et veldig tidspress (vi fikk briefen 7. november og produktene skulle leveres første uken i desember) ble gullflaske byttet ut med 3D gravert glasskuber.
Fra Pepsi Max flaske til Pepsi Gaveesken
Gaveeskene bestod som nevnt av en gravert 3D glasskube. Graveringen var selvsagt identisk med datidens design på en Pepsi Max-boks. Størrelsen på produktet var 1:1. Kuben ble levert i en lekker sort eske med magnetlokk og et lite hefte med soft touch omslag som gjør heftet hakket med eksklusivt. Det var svært viktig at både boksen og heftet var av et materiale som ikke lett fikk fingeravtrykk etc så dette er selvfølgelig prioritert i materialvalg.
Les mer: https://isipisi.no/referanser/umami-2023/
Fun facts! 💡
- Av 100 millioner liter Pepsi Max er det estimert at ca 20 millioner av de er kjøpt i Sverige og brakt over grensen til Norge.
- En kube veier over 1 kg!
THOR, PROSJEKTLEDER
PepsiCo ringte og spurte om vi kunne hjelpe de med å lage en premie til selgere i Sverige. Bakgrunnen var at de hadde nådd en viktig milepæl, nemlig salg av 100.000.000 liter Pepsi Max! Tanken var at selgerne kunne dele premien med sine kunder og at de fikk noe de ville ha stående på hyllen.
Første idé var en gullflaske, eller en gullboks, men som vi ofte opplever strakk ikke tiden til og vi måtte tenke nytt! Da fikk vi ideen om en 3D gravert glasskube. Det som er så gøy med 3D gravering er at det er en laser som graverer innvendig i en glasskube. Egentlig vanskelig å skjønne… Kuben ble deretter lagt i en premium eske med en folder med soft-touch folie (litt ekstra da vet du). Resultatet ble helt rått og kunden ble veldig happy med resultatet.
KRISTOFFER BAASTAD, COMMERCIAL ACTIVATION MANANGER, PEPSICO SWEDEN
I PepsiCo nådde vi i 2017 en milepæl vi ikke hadde sett for oss at skulle komme det året. For første gang skulle salget av Pepsi Max bikke 100 millioner liter i Sverige.
Vi ønsket selvsagt å markere denne bragden med våre kunder. Tiden var knapp, og på litt under en måned fikset gjengen i isipisi egen logo med «100 millioner liter». 3D gravert glasskuber i en fresh boks, t-shirts, diplomer og en brosjyre med historien til PepsiCo i Sverige. Aldri før har jeg sett salgskorpset så stolte når de skulle ut til sine kunder. Ikke bare kunne de takke for et flott samarbeid, de kunne også gi fra seg en visuelt flott gave som de var sikre på at kunden ville sette pris på. Den dag i dag fortelles det om at diplomene henger på lunsjrommet i butikkene. Glasskubene står på pultene og de lurer på hva kreativt de vil få når salget bikker 200 millioner liter.
isipisi leverer som alltid når det kommer til pris, kvalitet og deadline!