Konseptutvikling
Bobilleverandøren Rapido hadde et ønske om å fremme sitt samarbeid med Nordea Finance og Gjensidige Forsikring, hvor de sammen kan tilby bobil, finansiering og forsikring i én pakke til sine kunder.
I den anledning utviklet vi konseptet «Bobilhelgen», som arrangeres av Rapido-forhandlere over hele landet. Denne helgen kan publikum komme å se/kjøpe bobil. Kampanjen skjer årlig (januar) og har vært gjennomført siden 2021.
Landingsside og profil
For å skape oppmerksomhet rundt kampanjen var det viktig med en landingsside med god og oversiktlig informasjon. På bobilhelgen.no kan man lese seg opp på Rapidos merker, lese artikler og finne sin nærmeste forhandler.
I arbeidet med profilen har vi designet logo og ikoner og satt sammen skrifttype, fargepalett og video/bildebank. Profilen skal underbygge følelsene: muligheter, frihet og opplevelser.





Radiospotter
En annen måte å nå ut til målgruppen på er å bruke radiosspotter. Og som en del av den overordnede markedsføringsstrategien, utviklet vi 2 stk til dette formålet. Den ene spotten gikk før jul og den andre gikk i romjulen. Spotten før jul hadde til hensikt å vekke nysgjerrighet, mens spotten etter jul var ment som en mer handligsutløsende spot.
Google-annonsering
For bedre synlighet og for å vekke nysgjerrighet utarbeidet vi to ulike sett med display-annonser for retargeting og display-annonsering. Det ene settet skulle oppfattes litt kryptisk, men samtidig vekke nysgjerrigheten, mens det andre settet skulle være mer informativ. Med andre ord ønsket vi å ha ulike display-annonser for ulike faser av påvirkningen.


Sosialt innhold
For å binde det hele sammen designet en innholdspakke og publiseringsplan, slik at Rapido-forhandlerne enkelt kunne skape engasjement rundt Bobilhelgen i sine respektive kanaler.




