Konseptutvikling
Bobilleverandøren Rapido hadde et ønske om å fremme sitt samarbeid med Nordea Finance og Gjensidige Forsikring, hvor de sammen kan tilby bobil, finansiering og forsikring i én pakke til sine kunder.
I den anledning utviklet vi konseptet «Bobilhelgen», som arrangeres av Rapido-forhandlere over hele landet. Denne helgen kan publikum komme å se/kjøpe bobil. Kampanjen skjer årlig (januar) og har vært gjennomført siden 2021.
Landingsside og profil
For å skape oppmerksomhet rundt kampanjen var det viktig med en landingsside med god og oversiktlig informasjon. På bobilhelgen.no kan man lese seg opp på Rapidos merker, lese artikler og finne sin nærmeste forhandler.
I arbeidet med profilen har vi designet logo og ikoner og satt sammen skrifttype, fargepalett og video/bildebank. Profilen skal underbygge følelsene: muligheter, frihet og opplevelser.
Radiospotter
En annen måte å nå ut til målgruppen på er å bruke radiosspotter. Og som en del av den overordnede markedsføringsstrategien, utviklet vi 2 stk til dette formålet. Den ene spotten gikk før jul og den andre gikk i romjulen. Spotten før jul hadde til hensikt å vekke nysgjerrighet, mens spotten etter jul var ment som en mer handligsutløsende spot.
Google-annonsering
For bedre synlighet og for å vekke nysgjerrighet utarbeidet vi to ulike sett med display-annonser for retargeting og display-annonsering. Det ene settet skulle oppfattes litt kryptisk, men samtidig vekke nysgjerrigheten, mens det andre settet skulle være mer informativ. Med andre ord ønsket vi å ha ulike display-annonser for ulike faser av påvirkningen.
Sosialt innhold
For å binde det hele sammen designet en innholdspakke og publiseringsplan, slik at Rapido-forhandlerne enkelt kunne skape engasjement rundt Bobilhelgen i sine respektive kanaler.
MORTEN, PROSJEKTLEDER
Det er alltid gøy å jobbe med kunder som leverer god kvalitet. Sammen med Nordea Finans og Gjensidige, har den Franske bobilleverandøren skapt opplevelser og gode ferieminner for mange her i landet. Vi har i dette prosjektet fått utforske ulike og spennende kommunikasjonsplattformer. Med bred dekning i store deler av landet har dette vært svært lærerikt. Gleder meg til Bobilhelgen i 2023!
TIMO NYLENNA, COUNTRY MANAGER, RAPIDO
Vi inngikk et samarbeid med isipisi i et markedsføringens-prosjekt som vi hadde med Nordea og Gjensidige. Dette for å skape aktivitet hos våre Rapido forhandler i en svært krevende tid med Covid 19. Dette prosjektet ble gjennomført med meget korte tidsfrister, men dette klarte isipisi på en meget tilfredsstillende måte, som skapte stor aktivitet hos våre forhandlere og salg.
Vi kommer helt klart til å samarbeide mer med isipisi og anbefaler andre om å gjøre dette også.
KJETIL HAAGENSEN, SALGS OG MARKEDSSJEF, GJENSIDIGE FORSIKRING
Strålende engasjement og levering av isipisi. Levering på kort tid og med høy kvalitet var helt essensielt i dette viktige prosjektet for oss. isipisi leverte på alle områder. De skjønte kjapt hva vi ønsket og tok lead i prosjektet. Vi hadde ikke fått gjennomført dette uten deres kompetanse.
AUDUN TURI, SALGSSJEF BILFINANS, NORDEA FINANCE
Vi engasjerte isipisi i et felles prosjekt med Rapido og Gjensidige Forsikring. Målet var å skape oppmerksomhet rundt Rapido bobiler, og kompensere for den manglende caravanmessen i september 2020. Til tross for korte tidsfrister, klarte isipisi å komme opp med et komplett markedscase, inkludert lekkert designet nettside og annonser.
Til tross for begrensninger som følge av strengere restriksjoner ifbm Covid-19, klarte kampanjen å skape såpass engasjement at det førte til flere nye salg og gode kundeleads å jobbe videre med.
Vi kan varmt anbefale isipisi!