Formålet med messen
Nordea Finance og Gjensidige ønsket å gå sammen for å markedsføre sitt samarbeid til potensielle kunder og eksisterende kunder på Bilbransjens dager 2022. Sammen tilbyr de finansiering og forsikring til bilforhandlere.
Komplett stand
Standplassens smale format utfordret oss til å være løsningsorienterte for å utnytte plassen godt. Et godt sted å sitte for å prate, varm og kald drikke, oppbevaring, en aktivitet for besøkende og digitalt innhold var noen av kriteriene på blokka.
Nisje
Når du er lange dager på messe, er det deilig å kunne trekke seg tilbake for en kaffe, eller invitere besøkende til å sette seg ned for en prat. I og med at standen deles av to aktører, så var det viktig med plass til mange, og at det ser innbydende ut. Vi landet derfor på en nisje med benker, stoler og bord med planter og puter som myker opp. Her dukket det også opp en gyllen mulighet for å eksponere budskap på skjerm, innerst i nisjen.
Aktivitet
For å trekke til seg besøkende til standen, er det gøy å ha noe som byr på lek og moro! I bilbransjens ånd, kom vi dermed opp med den nostalgiske, fjernstyrte lekebil-banen, hvor man kjemper om raskest tid. Vi utviklet også et scoreboard-system som registrerte rundetidene og navn i sanntid på skjerm. På den måten hadde man oversikt over hvem som hele tiden lå best an, samtidig som inviterte til konkurranse. I tillegg til heder og ære, kunne vinneren og andreplassen ta med seg hver sin inngraverte pokal hjem til peishylla 😉
Skjermer
Digitalt innhold på stand har blitt en selvfølge på messe. En skjerm er med på å gjøre standen dynamisk og det byr på endeløse muligheter. På standen hadde vi hele fire av de. To skjermer tilknyttet aktiviteten Race For Champions, med scoreboard og livesending av bilbanen, én skjerm i nisjen med reklamebudskap, og en gigantisk LED-skjerm på 3 x 2,5 m også den med reklamebudskap.
Goodiebags
Ingen messe uten give-aways! Til de besøkende hadde vi satt sammen «dagen-derpå-poser» for de som var litt frynsete etter kvelden før 😅 Posen inneholdt både en flaske vann, en pose potetgull, et pappkrus og en god gammel Samarin. Alt profilert med branding, så klart!
Digitalt innhold
For å gjøre standen på Bilbransjens dager 2022 komplett, produserte vi også skreddersydd innhold i tråd med brand guidelines. Kunden hadde et ønske om å markedsføre sine tjenester både på tradisjonell skjerm, men også på LED-skjerm, som ofte har et litt annet format. Dermed måtte alt innholdet kunne tilpasses to ulike flater. Totalt produserte vi ti snutter, bestående av både video, bilder og motion graphics. Alle snuttene spilte av i en sømløs loop under hele messen.
MORTEN, PROSJEKTLEDER
Årets desidert morsomste prosjekt! Veldig gøy å endelig få bygge den ultimate bilbanen, til stor glede for deltakerne på Bilbransjens dager 2022. Takk til Nordea Finance og Gjensidige for tilliten.
KJETIL HAAGENSEN, SALGS OG MARKEDSSJEF, GJENSIDIGE FORSIKRING
Jeg ble forbløffet over kreativiteten på løsningen. Det var enkelt og genialt. Aktivisering på standen blandet med teknologi ga et fantastisk blikkfang. isipisi leverte en 100% løsning som gjorde at vi kunne tenke på kundene. Jeg gleder meg allerede til neste prosjekt!
GITI HENRIKSEN, SENIOR MARKETING & COMMUNICATION SPECIALIST, NORDEA FINANCE
isipisi er både kreative, pålitelige, imøtekommende, effektive samt enkle å jobbe med. Det er en dedikert gjeng som virkelig stiller opp og har evnen til å snu seg rundt fort, for å levere i tråd med kundens ønsker. På Bilbransjens dager 2022 leverte de en stand som virkelig skilte seg ut og som var helt i tråd med det vi hadde diskutert i planleggingsfasen.