Alternativ julegave
Kampanjekonseptet er en påminnelse om at den beste julegave er mer tid sammen med familie og venner. Selve gaven er altså en konkret avtale om å gjøre noe sammen. NoA Ignite har utviklet en digital tjeneste hvor man legger inn mottaker, forslag til en aktivitet å gjøre sammen og et utvalg av datoer. Gaven får mottaker digitalt, mens på standen er det mulig å lage fysiske gavekort.
Norges største pakke?
Fra Dentsu Creative, fikk vi i oppdrag å sette opp standen på Jernbanetorget – Oslos travleste torg og knutepunkt. Idéen for standen var å kle inn en container til å se ut som en stor julegave, hvor reisende og forbipasserende kan gå innom for å lage gavekort.
Les mer: Kontaktløs sampling for Coca-Cola Tour på 1-2-3!
Container størrelse: 6 x 3 x 2,85 meter
Lokasjon: Jernbanetorget
Tidspunkt: 4.–10. des 2023
Løsningen
Med skisser fra Anorak, samt løsning fra Dentsu Creative, produserte vi aluminiumsplater til å kle inn containeren med. En utfordring vi hadde, var at vi ikke kunne feste platene direkte på containeren. Her ble løsningen å montere på lekter først. En annen utfordring vi hadde, var hvordan vi skulle få til sløyfen i en slik skala, hvordan konstruere den og hva den skulle produseres på for å kunne stå ute under hele perioden. Med litt eksperimentering og testing med en modell i mindre skala, fant vi løsningen med en type plastplate med luftkanaler. Denne printet vi lilla på begge sider, kuttet lange strimler av og deretter foldet sammen og konstruerte til en sløyfe.
Pappdisplay
Inne i containeren satte vi også opp to pappdisplay-stasjoner, hvor publikum lager fysiske gavekort. Vi lagde disse i et funksjonelt design med innfelte rom til nettbrett og kortene.
Anorak stod for idé og konsept for kampanjen.
Dentsu Creative sto for utarbeidelse av løsning, og gjennomføring av aktivering.
Kilde: Kampanje.com