for wal
tacoduellen
Brief
“Coca Cola skal arrangere en tacoduell og vi trenger hjelp med å gjøre lokalene klare!”
Norsk vs meksikansk taco
Norge er først ut i den nye nordiske kampanjen til Coca Cola hvor forskjellene på hvordan man tilbereder og spiser taco i Mexico og Norge står sentralt. Kampanjen ble frontet i digitale medier i dagene forut for pup-up-restauranten i Oslo.
Where there are tacos there´s Coca-cola
På selveste taco-dagen 4. oktober ble kampanjen lansert. Kommunikasjonen dreide seg om at folk selv skulle få smake seg frem til om de liker norsk eller meksikansk taco best. Hovedbudskapet til Coca-Cola er at det perfekte følget til tacoen, uansett hvilken variant som vinner, er en kald Coca-Cola Zero Sugar.
Fra hvit og kaldt til grønt og lekent
Lokalene som skulle brukes til den fysiske pop-up-restauranten ligger i Oslo, og var et relativt hvitt og kaldt lokale. Langt fra hva man forbinder med Mexico. I prosessen med å lage den ultimate pop-upen har vi blant annet malt hvite vegger grønne, foliert kjøleskap, vinduer, speil og sykkel. På vegger monterte vi bakbelyste skilt. All folie som ble benyttet på utsiden av fasaden er laminert med antigrafittilaminat, som betyr at ved å bruke et spesielt vaskemiddel kan det enkelt rengjøres slik at det alltid ser nytt ut.
Etter over 2000 serverte tacos på tre dager, bidro vi til å sette lokalet tilbake til opprinnelig stand igjen!
Nysgjerrig på hvem som vant den store duellen? Med en knepen seier ble det Mexico 🌮
Kast ballen til oss
Har du en ny butikkåpning på gang eller trenger du hjelp med rebranding? Kontakt oss i dag! Våre dyktige folk på grafisk design sitter klare for å hjelpe deg og ditt team med å videreutvikle ditt konsept!