For Nordea Finance og Gjensidige

Digitalt innhold for Nordea og Gjensidige

Brief

«Til vårt samarbeid mellom Nordea og Gjensidige trenger vi hjelp med å lage digitalt innhold til ulike flater.»

Samarbeid det lukter svidd av

To av Norges sterkeste merkevarer, Nordea Finance og Gjensidige Forsikring samarbeider mot sine bil-, mc- og bobil-forhandlere for å levere det mest komplette tilbudet når det gjelder forsikring og finansiering. I forbindelse med oppstart og videreutvikling av dette konseptet ønsket de hjelp med å utforme digitalt innhold til satsingen.

Forhandlere og forbrukere i fokus

Det digitale innholdet har flere funksjoner. Først og fremst skal innholdet fra Nordea og Gjensidige være appellerende til forbrukere som skal kjøpe bil og som trenger finansiering og forsikring. Dernest skal det være enkelt og praktisk for forhandlerne å dele innholdet på skjermer i butikken. Like enkelt som det skal være å dele innhold i sine sosiale kanaler som Facebook og Instagram.

Innhold tilpasset sesonger og segment

Innholdet har hatt fokus på å være variert, men samtidig kommunisert tydelig i både uttrykk og tekst. Noen av forhandlerpakkene har også vært laget uten å knytte det spesielt opp mot sesong, men fokusert ennå mer på budskapet. Alle postene består av enten statiske bilder eller videoer. De er tilpasset reglene for fremming som blant annet sier noe om størrelsen på bildet og at mengde tekst i bildet ikke kan dekke mer enn 20% av bildene.

Les mer: Messestand for Nordea Finance og Gjensidige

Reklamefilmer

I tillegg til digitalt innhold tilpasset sosiale medier har vi også laget noen reklamesnutter til bruk på skjermer ute hos forhandlere. Filmene er korte og konkrete og spiller på deres hovedbudskap som er «Nordea gir deg muligheten og Gjensidige gir deg tryggheten.»

Kast ballen til oss

Ønsker du hjelp med innhold?

Forrige
Forrige

ZERoh! Sæft Taste Lab

Neste
Neste

Kan du bil?